ASSEY'S WORLD;
INTRO ENTRY TWITTER FACEBOOK INSTA
Ramadhan 1435H
7/15/2014 • 22:38 • 0 comments
Assalammualaikum w.b.t

Ku harapkan terus bersamamu selamanya. Ramadhan ramadhan ramadhan di hati. Ramadhan ramadhan ramadhan usah pergi

- Maher Zain

Halu uoolllss ^^ Alhamdulillah, bertemu lagi pada hari ni yeee di bulan yang mulia lagi mulia dalam kalangan umat nabi Muhammad s.a.w ini :)

Tahun ni bulan ramadhan jatuh pada 29 Jun 2014 Masihi, lepas my birthday *dengan bangganya nak bagitahu jgk :p* hehehe. Dan mudahan tahun depan dapat la lagi kita bertemu bulan ramadhan pada 1436H pula, insyaAllah. Seperti lagu Maher Zain versi melayu yang bertajuk "Ramadhan jangan pergi" best lagu ni :) dengar la *nak promote sikit* hehe.

Coretan untuk hari ni pula tak sangat berkaitan dengan entri tu. Macam biasa, coretan secara random sebab tinggalkan blog ni lama sangat sampai idea untuk mencoret pun melimpah ruah gitu, hehe :D

*credit

Orang-orang cakap kalau kita rindukan seseorang itu tangan kanan letakkan di dada dan baca al-Fatihah serta selawat nabi. Supaya orang yang kita rindu tu pun akan merasainya juga yang kita rindu akan dia. Wallahualam :)

Ok, macam nak cerita pasal rindu rinduan la ni kan.. Hehehe.. Sebenarnya banyak perkara yang kita akan ingat dan automatik akan rindu rinduan gitu. Selalunya golongan hawa yang selalu ada perasaan macam ni. Selalunya lah. Kalau kaum adam pula saaaangat jarang. Hehe *ketawa like evil*

. Tapi tak sangat pun cerita pasal rindu-rindu ni. Just memfeelingkan diri jap untuk ingat-ingat masa lampau. Apa yang telah dibuat sebelum sekarang ni. Baik banyak atau buruk banyak? Wallahualam. Hanya Allah yang mengetahuinya.

Sekarang ni banyak berita-berita tentang pembunuhan, atau lebih dikenali sebagai perlakuan ganas. Israel kini sedang giat mengebom, membunuh orang-orang di Palestin. MasyaAllah. Dunia kian menjadi-jadi. Hari ini dalam berita, dalam 186 orang-orang Palestin telah mati. Alhamdulillah, mereka mati syahid. Semoga Allah perkenankan. Amin. Then, di pula Mabul Sabah ada kes bunuh juga. Sebab? Kurang jelas. Before this, tahun lepas ada kes juga di Lahad Datu. Ya Allah, ini semua ujian dari Allah yang kita mesti ambil ikhtibar supaya sentiasa bersedia. Mati? Sudah pasti tapi dalam keadaan apa atau bila, Allah yang tahu. Dia yang Maha Tahu segala-galanya. Subhanallah.

Perjalanan harus diteruskan. Kalau boleh mati syahid bersama orang-orang Palestin. InsyaAllah syurga tempatnya. Tidak dinafikan, ini impian setiap muslim.

Diantara Hadis yang menjelaskan jenis kematian syahid yang lain yaitu: hadits yang diriwayatkan Abu Dawud dan Annasaa’i, bahawa Nabi SAW bersabda,
Maksud Hadist: “Barangsiapa yang terbunuh karena membela hartanya, maka ia syahid. Barangsiapa terbunuh karena membela keluarganya, maka ia syahid. Barangsiapa terbunuh karena membela agamanya, maka ia syahid. Dan barangsiapa yang terbunuh karena membela darahnya, maka ia syahid”.

Subhanallah. Begitu la janji Allah.

Setakat itu coretan pada kali ini. Sebelum itu kita sama-sama doakan rakyat Palestin jihad fisabilillah yang berusaha melindungi masjid al-aqsa. Semoga Allah perkenankan :') insyaAllah.

"Dalam diri selembut sutra, engkau miliki iman yang teguh. Engkau nyalakan obor agama dirimu bak lantera.. Walaupun jasad milik tuan, tetapi hati milik Tuhan"

Sekadar gambar hiasan



PASTFUTURE
MY WORDS;
Salam and hai friends :) welcome in this Assey's world. I hope you can enjoy to read my life story. Hehe. And do not forget leave your comment or feedback here. Thank you ^_^

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> My day
date : 28 June
am


>> Degree Konvo
date : Nov 2017
am


>> Diploma Konvo
date: Dec 2014
pm

BLOG ARCHIVE;

  • Ukhwah kerana Allah
  • Kehidupan
  • One Day
  • Life
  • Penentuan
  • Pre-Graduation Dinner. Jun/November 2013
  • SALAM KEMERDEKAAN !!!
  • Another day with them
  • Ahlan Ya Ramadhan
  • Apabila tibanya tarikh itu