ASSEY'S WORLD;
INTRO ENTRY TWITTER FACEBOOK INSTA
Ahlan Ya Ramadhan
7/09/2013 • 01:01 • 0 comments
Assalammualaikum w.b.t. again :)

"Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna "

First of all, jom panjatkan kesyukuran bersama-sama. RAMADHAN datang lagi pada tahun ini! Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah :D tanggal 1 Ramadhan tahun 2013 ini, jatuh pada 10 Julai 2013 bersamaan hari rabu. Maksudnya, tinggal sehari lagi untuk persediaan perlu untuk Ramadhan ini. Mulalah "kepenatan" itu muncul -.- haha. Perkara biasala bila datangnya bulan menahan lapar dan dahaga. Lagi-lagi budak bawah umur ni, pengalaman la katakan, haha. Tapi, bukan setakat tahan itu sahaja, malah banyak benda sepatutnya kita perlu TAHAN. Ok, rasanya semua orang pun tau apa yang dimaksudkan itu. Masa sekolah rendah lagi, benda tu kita dah belajar. Tapi biasalah al-insan kan. Mudah lupa. Dan itu adalah perkara yang sangat biasa bagi saya (contoh paling dekat -.-) hahaha.

Dan untuk makluman para pembaca sekalian (emo sikit), dah 3 tahun berpuasa di negeri orang termasuk tahun ini, dan 2 tahun beraya bukan disamping keluarga, insyaAllah tahun ni beraya bersama keluarga tersayang lah :) . Sedih tu memang ada bila first sekali tidak beraya dengan keluarga, tapi apakan daya. Itu lah hakikatnya. Dah lah raya first tu, first time jauh dengan family. Ok, rasanya sesedih-sedih diri ini, ada lagi yang lebih sedih. So, muhasabahkan diri sikit lah. Syukur ada orang yang ambil berat pasal kita juga.

Selain itu, insyaAllah semester ini last lah saya bergelar diploma student. Amin. Semoga semuanya dipermudahkan. Doakan bersama :) makaseh. hehe (lain pula statement tu -.-) never mind lah pasal tu. Yang penting semester ini berjalan dengan lancarnya. Amin. Tapi, bila diingatkan kembali, sedih. Sebabnya last bersama dengan kawan-kawan sini. Kawan-kawan seperjuangan dalam menempuh suka dan duka selama berada di institusi yang sangat gorgeous ni, kan? Siapa yang cakap tidak tu, siap kena tampar. Ahahaha :D dan yang sangat menyentuh jiwa ni, kawan di sini lagi kenal saya berbanding kawan masa sekolah dulu. Bukan apa, tapi nampak sangat perbezaannya. Itulah namanya happy, kan? hehehe. Apappun, sangat bersyukur jumpa kawan-kawan yang sangat memahami di sini. Budak dari Sarawak dan Semenanjung also. Dan itu menambahkan lagi silaturrahim antara kami semua, hehehe. Semoga berkekalan sehingga akhirnya lah kan. InsyaAllah, time khawin kot baru jumpa, kalau lah. Sambung study nanti pun belum tentu sama, so ada rezki, ada lah tu. Semuanya ketentuan dari-NYA :) dan sabar itu perlu ada pada saat itu, hehe.

Setakat itu dulu omongan ku ini ya? Semoga jumpa kembali, insyaAllah :)



PASTFUTURE
MY WORDS;
Salam and hai friends :) welcome in this Assey's world. I hope you can enjoy to read my life story. Hehe. And do not forget leave your comment or feedback here. Thank you ^_^

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> My day
date : 28 June
am


>> Degree Konvo
date : Nov 2017
am


>> Diploma Konvo
date: Dec 2014
pm

BLOG ARCHIVE;

  • Apabila tibanya tarikh itu
  • INSYAALLAH, new for me
  • Pelbagai
  • Lets learn together
  • Ketahuilah
  • OM-G DAY & BIRTHDAY
  • Randomly
  • FIGHTING!!!
  • New
  • welcome back ^^