ASSEY'S WORLD;
INTRO ENTRY TWITTER FACEBOOK INSTA
Life
11/08/2013 • 12:14 • 0 comments
“Hanya zikrullah yang dapat menjadi ubat penenang hati yang terbaik!” ― A.E.

Assalammualaikum w.b.t ^__^

Marilah kita mulakan hari kita dengan ucapan Bismillahirohmanirohim dan senyuman, InsyaAllah hari kita akan lebih indah lagi daripada hari sebelumnya.

Tiba-tiba ada mood untuk membebel di sini tau. Sedang study-study untuk exam nanti, teringat pula mau menyemak di sini :P haha. Btw, selepas keluar result exam kami hari tu, rezki tidak menyebelahi pula. Ada satu subjek tu tidak lepas. Memang dah agak akan jadi macam tu. Bukan ada niat macam tu pun, cuma masa paper tu mood langsung tiada. Macam-macam ada. Effect mood la tu dengan paper sebelumnya, sebab lebihkan kepada paper tu berbanding yang ini (macam xfeel -.-). It's ok Gessi, InsyaAllah you try your best for this coming exam T.T ..

"Buang yang keruh, ambil yang jernih". Jadikan ia sebagai pengajaran :')

“A friend is someone who knows all about you and still loves you.” ― Elbert Hubbard

*credit

I love Allah, I love my family, I also love my friends :) . Saya ada seorang kawan, kami satu kampung. Start kenal masa di tadika. Dia tu suka membebel masa mula-mula jumpa dia. Saya tidak selesa dengan dia masa mula-mula kenal tu, tapi saya cuba juga sebab dia selalu dengan saya, hehe. Her name is Rosnikafifie bt Yuti. Then kami satu sekolah rendah juga. Tapi tambah lagi sorang kawan, also satu kampung tapi rumah dia jauh sikit. Kami se"geng" sebab kami tiga jak pompuan muslim. Dia banyak tolong kami dari segi kewangan. Nama dia Marziati Mohd Ghani. Suka sangat tolong sampai ada satu kali tu dia kena buli dengan budak lelaki sekelas kami. Budak tu selalu suruh kawan saya tu belanja dia, memang kesian la. Tapi kawan saya dari tadika ni defend dia. Antara kami tiga, c Fifie ni garang sikit dari kami. Then lepas habis tahun 6 tu, ustazah kami tolong masukkan kami di SEMEKAR pula. Kami tiga-tiga kena suruh pegi sekolah tu. Alhamdulillah dapat la juga lepas panggilan ke-dua. Tapi malangnya kawan kami yang c Mar ni tidak sekali dengan kami. Walaupun kami sekampung, jarang tejumpa. Xtau lah apa sebab. Membusykan diri-sendiri kan. Haha. Tapi saya dengan c Fifie tu still sama juga. Tinggal di asrama sekolah SEMEKAR tu. Start tu kami dua jarang besama-sama. Lain bilik, kelas belain, hampir semua lain lah. Tapi still balik sama-sama. And sekolah ni saya banyak diam. Memang pendiam talampau tau, hahaha. Too different. Sebab xsuka sangat begaul dengan orang, hmm pengajaran tu Gessi!!!

Sini saya ada dua best-friends! First Nor Basyirah bt Sapirin, dari Keningau. Start rapat hujung tahun form 2. Then form 4, dia dari Kundasang pindah sekolah sana. Dia, Siti Jainurah bt Yahisin. Dorang dua kelas yang sama, kelas sains tulin, saya pula kelas sebelah, kelas perakaunan. Ada sorang kawan ni, dia ni saudara bau2 bacang lagi, jauh sudah talampau. Dia Siti Norbayah bt Hamiri. Sy selesa dengan dia, start kenal masa form 1. Kenal dia jak, terus rasa macam mau kawan jak sama dia. Dia pun banyak tolong saya. Tidak banyak sangat cerita best-best masa sekolah di sini. Hmmmmm dorang jak yang tau ni :(..

Then lepas SPM, semua jalan. Masing-masing dengan apa yang dorang mau, kawan yang sekampung tu pun sudah mendirikan rumah tangga. Lagi dua orang tu, pegi sambung study di semenanjung. C Ebah pula sambung STPM. Saya menyambungkan diri pula pegi UiTM sorang-sorang. Pree-Comm di sini, then OM di Samarahan. Ok, cerita di Sarawak pula, sini la tempat paling banyak benda yang saya belajar. Also kawan-kawan yang sangat memahami :) .. Really appreciate them, dorang paham kenapa saya sedih, marah, diam dan sebagainya. Lagi suka berbanding masa sekolah dulu. Maaf lah, tapi memang itu lah hakikatnya. Alhamdulillah, kalau niat kita baik, In shaa Allah semua pun baik dengan izin dari-Nya. Biar pun kita di tempat orang. Alhamdulillah, dapat kenal dorang yang baik pekertinya. Walaupun kadang-kadang datang perangai "gila" tu. Hahahahaha. Terima kasih Allah sebab pertemukan kami semua :')..

Macam luahan hati pula. Sila ignorekan apa-apa yang membosankan anda, harap maaf -___-

"Jadikan semuanya pengalaman yang amat indah biar pun adakalanya pahit di rasa sehingga mengalir air mata. Allah know what is the best things for us in life."



PASTFUTURE
MY WORDS;
Salam and hai friends :) welcome in this Assey's world. I hope you can enjoy to read my life story. Hehe. And do not forget leave your comment or feedback here. Thank you ^_^

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> My day
date : 28 June
am


>> Degree Konvo
date : Nov 2017
am


>> Diploma Konvo
date: Dec 2014
pm

BLOG ARCHIVE;

  • Penentuan
  • Pre-Graduation Dinner. Jun/November 2013
  • SALAM KEMERDEKAAN !!!
  • Another day with them
  • Ahlan Ya Ramadhan
  • Apabila tibanya tarikh itu
  • INSYAALLAH, new for me
  • Pelbagai
  • Lets learn together
  • Ketahuilah