ASSEY'S WORLD;
INTRO ENTRY TWITTER FACEBOOK INSTA
Pelbagai
6/01/2013 • 13:02 • 0 comments
Assalammualaikum :)

There are a lot of story that everyone told me before. One of that is, my senior in UiTM, OM course, telah kerahmatullah semalam di sebabkan kemalangan. Mari sedekahkan al-Fatihah kepada arwah semoga roh arwah di tempatkan di tempat orang-orang yang beriman. Amin :). Setiap yang hidup pasti akan kembali kepada-NYA, begitu juga dengan kita. Maka, kita yang masih hidup ini mestilah bersedia sebelum tiba masanya itu. Muhasabahkan diri setiap masa. InsyaAllah, mudahan kita pun tergolong dalam golongan yang beriman, amin :)

Btw, just tinggal seminggu lagi untuk saya memulakan study. Need to prepare everything termasuk jiwa dan otak ini. Benda itu lah sangat penting sebenarnya, bukan yang sebaliknya (ok, fahamkan maksud itu) untuk bersedia apa yang akan berlaku in future nanti. Kalau benda tu terganggu, it can effect juga segala-galanya. So, sabar jak la. Dan juga, sem akan datang ni adanya bulan ramadhan, tak sabar rasanya. As usual, sepanjang berpuasa, mesti bukan dengan family, sejak sekolah form 1 lagi. Ada pn seminggu lebih macam tu. Bila di imbaskan kembali, memang sedih la. Tapi, tidak mengapa. Ingatlah bahawa parents kita selalu doakan anak-anaknya. Sentiasa bagi support dan sebagainya. Dan kita yang jauh ni ( tak la jauh sangat, hehe) mesti lah ingat juga dengan family kita, tanpa mereka siapa lah kita (ayat pames tu, haha) kaaannnn?? ^_^

Ok, tahun ni tak sempat tengok pertandingan tilawah al-Quran peringkat kebangsaan. Sebelum-sebelum ni, sempat juga. Nak tau siapa peserta dari Sabah ni. Tahun lepas, MTQ ke-55 Qari dari Sabah dapat tempat ke-3 dan Qariah ke-2. Tahniah untuk anda berdua. Terus macam mau jumpa dorang minta tunjuk ajar, tapi masa tidak mengizinkan. InsyaAllah, suatu hari nanti :) mudahan dapat la kan? hehe. Dan saya berharap sangat senior/kawan masa sekolah menengah dulu dapat ikut dan terwakil untuk pertandingan ini. Amin. Always berdoa untuk kalian. Kalau tidak terwakil pun, xpa juga la. Suruh dorang ajar budak-budak yang mau belajar, hehe (macam saya la pula yang tentukan -_-) haha.

Lets learn together akan di sambung nanti. Just wait jak korang-korang ek? :) Saya pun bukan la expert sangat dusun ni. Btw, Unduk Ngadau tahun ni, 2013 pemenang jatuh kepada IMMACULATE LOJUKI. Peserta dari Kota Kinabalu. Dan naib johan RITCHELL ANDREAS, dari Ranau. Wah! bila dapat tau ni, terus tidak peduli siapa yang dapat nombor ke-3. Haha, maaflah. I'm so proud tiba-tiba. Gembira tak terkata semalam, kononlah, haha. Maka dia tak kenal pun siapa saya, dia tu sepupu Linda AF, FYI ^^ (bapa yang bagi tau). Tak terlambat untuk saya ucapkan, KOTOBIAN DO TADAU KAAMATAN DIKOYU NGAWI ^^ dan SELAMAT HARI GAWAI, untuk hari ini bagi suku kaum Iban di Sarawak.

Cerita selanjutnya, hari ini 1 Jun 2013, hari sabtu. Masuknya bulan kegembiraanku, kebahagiaanku. Hahaha. Bukan ada apa-apa pun sebenarnya. Bulan di mana, saya di lahirkan :). Akan tiba masa itu nanti, dan genap lah saya berumur 21 tahun, ok akan menjadi golongan tua da -_- huhu.

Setakat itu lah dulu coretanku pada kali ini. Sekian. Assalammualaikum :)



PASTFUTURE
MY WORDS;
Salam and hai friends :) welcome in this Assey's world. I hope you can enjoy to read my life story. Hehe. And do not forget leave your comment or feedback here. Thank you ^_^

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> My day
date : 28 June
am


>> Degree Konvo
date : Nov 2017
am


>> Diploma Konvo
date: Dec 2014
pm

BLOG ARCHIVE;

  • Lets learn together
  • Ketahuilah
  • OM-G DAY & BIRTHDAY
  • Randomly
  • FIGHTING!!!
  • New
  • welcome back ^^
  • update